31. ZIM GAZ 12

Alghind: 133000 €

ZIM GAZ-12 (1956)
6­-kohaline esindusklassi sedaan
6-­silindriline ridamootor

ZIMe toodeti NSV Liidus 1949-1959. Kuuekohaline, kuue küljeaknaga, pika teljevahega esindusklassi sedaan. Valmistati seeriaviisiliselt Gorki Autotehases (Molotovi-nimelises Autotehases). ZIM oli Gorki Autotehase esimene esindusauto, GAZ-13 "Tšaika" eelkäija. Leidis kasutust peamiselt nõukogude-, partei- ja valitsusametnike töösõidukina. Seda kasutasid ametnikud, kes olid vähemalt ministri, partei oblastikomitee 1. sekretäri, oblasti täitevkomitee esimehe tasemel või kõrgemal. Ainult erijuhtudel oli ZIM kodanike isiklikus kasutuses. ZIM oli ainus luksusauto Nõukogude Liidus, mida oli autoostuloaga teoreetiliselt võimalik osta ka tavakodanikul. Selle hind oli tavakodanikule paraku kättesaamatult kallis, sest maksis rohkem kui nelja GAZ-20 Pobeda hinna. Vähesel määral leidis ZIM kasutust taksona ja kiirabiautona.

Aastatel 1949-1959 valmistati kokku kõiki ZIM-i modifikatsioone 21257 tükki. ZIM-ist kõrgema klassi auto oli ainult valitsuse limusiin ZIS-110, mida valmistati Moskvas asuvas Stalini-nimelises Tehases käsitööna. ZIM-ist madalamal asus GAZ-20 Pobeda.

ZIM-i projekteerimisel kasutati mitmeid tolle aja kohta uudseid tehnoloogilisi lahendusi. Erinevalt paljudest teistest Nõukogude päritolu autodest ei olnud ZIM otseselt ühegi Lääne auto koopia. ZIM-i keredisaini puhul lähtuti 1940ndate aastate Ameerika eeskujudest. ZIM oli üks maailma esimesi seeriatootmisena valmistatud sõiduautosid, mille puhul kasutati kandevkere lahendust. ZIMi põhivarustusse kuulus raadio, mis oli isegi Läänes tol ajal ennekuulmatu luksus, eriti auto põhivarustusena. ZIM-i iseloomuliku omadusena asetsevad tagarattad laiemalt kui esimesed. Kuna ZIM projekteeriti kasutamiseks üksnes koos autojuhiga, siis standardvarustuses puudusid tagaustel ukse kinnitõmbamiseks vajalikud käepidemed (ukse pidi alati avama autojuht).

Kuna ZIM-ide puhul ei välistatud auto kuulumist tavakodanikule, siis pärast oma ametliku ekspluatatsiooniaja lõppu jõudsid need autod ringiga erakätesse. Tavakodanikel puudusid võimalused ja vahendid autosid ettenähtud korras hooldada. Sageli paigaldati ZIMidele "Volgadelt" pärit mootorid, sillad, esilaternad, mitmed salongidetailid. Neid remonditi käepäraste vahenditega, mistõttu autode originaalsus kannatas märkimisväärselt. ZIMe on säilinud väga tagasihoidlik arv. Praktiliselt üldse ei ole ZIMe, mis on taastatud ideaalsesse originaalseisukorda.

Müügiks pakutav ZIM pärineb Eesti kollektsionääri kogust. Auto taastati täielikult 2015–2016 (paigaldati uus mootor, käigukast, hüdromuhv, kroom, klaasid jm. detailid). Veermik taastati täielikult. Salongis on kõik plastdetailid uued, raadio on ümberehitatud töötamaks kaasaegsetel FM-sagedustel. Auto on 100% komplektne ja suurepärases välises ning tehnilises seisukorras. Autol on kõik ZIM-i kirjaga ehisdetailid. (Hilisematel ZIMidel on samad detailid juba GAZi kirjaga.) Kereplekid on sirged ja paneelidevahed ühtlase laiusega. Kere must värv läigib, sellel puuduvad kriimud, mõlgid jm. defektid. Läbisõit peale taastamist 0 km. Autole on võimalik taotleda mustad numbrimärgid. ARK-is arvel.

« tagasi oksjoni esemete nimekirja